söndag 1 mars 2009

Amager Danish Beerhouse Barrel Aged Series Old Mans Ale

Hade inte tänkt att ta någon öl i kväll men när jag kom hem efter att ta varit och tränat blev jag bara så sugen på en lite flaska från Amager som stått i skåpet några månader.

Det jag pratar om är en Old Ale från Amagers Barrel Aged Series som de kallar Old Mans Ale och har legat fyra månader på Calvados-fat från Domaine Familial Fouis Dupont. Min flaska nr 1617 kommer från batch 86, bäst före var satt till 2020.

Vätskan är mörkröd med mycket jästfällning. Knappt en antydan till skum.

Doften är vinös, röda bär, söt, ekfat, alkohol.

Smaken är även den vinös, röda bär, ekfat, russin, alkohol, karamell, söt men samtidigt lite syrliga drag speciellt mot slutet.


Ett ganska trevligt öl vars smaker inte riktigt går ihop i mitt tycke. Betyget bli ändå ganska högt.

Betyg: 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar