tisdag 17 mars 2009

Nyheter från Mikkeller

Satt här och tittade runt lite på nätet och hittade följande nyheter från Mikkeller.

Först ut är uppföljaren till Hvedegoop - Oatgoop som även denna bryggs hos Three Floyds i USA.


Sedan har Mikkeller tydligen varit på belgienturné och producerat ett påsköl som de kallar Funky (e)✭ samt en Dubbel IPA som de döpt Dirkkeriget DIPA.





De har även lyckats fått ut den fjärde i serien Single Hop. Denna gång är det humletypen Nelson Sauvin som gäller vilket naturligtvis återspeglar sig i namnvalet - Nelson Sauvin Single Hop. Dessa tre har bryggts på samma bryggeri där förövrigt hela Single Hop-serien har producerats. Bryggeriet heter De Proef Brouwerij.


Samtliga nyheter utan Single Hop finns att köpa på Ölbutikken i Köpenhamn men även den lär nog komma in snart.

Gött kan man tycka då man ska dit snart!

5 kommentarer:

  1. Ska bli kul att prova, single hoppen låter intressant då det inte är en humletyp jag har hört namnet på innan vad jag minns..

    SvaraRadera
  2. Yeeehaaa!
    Det blir resväska-på-hjul trots att vi reser lätt ;)

    SvaraRadera
  3. Nelson Sauvin och nya Dubbel IPA´n skulle jag gärna testa, men resten vet jag inte riktigt...

    SvaraRadera
  4. Låter spännande! Nelson Sauvin är den huvudsakliga humlen i BrewDogs Punk IPA vad jag förstår.

    SvaraRadera
  5. Oatgoop, Drikkeriget DIPA och Nelson Sauvin IPA kommer till Sverige om ca 14 dagar...plus lite annat godis. :)

    Nelson Sauvin är en nya zeeländsk (skriver man så?) humlesort som påminner lite i karaktären om Sauvignon Blanc (därav namnet).

    Mvh
    Marc Schuterman
    Brill & Co

    SvaraRadera