fredag 23 januari 2009

Great Divide Brewing Co. Titan IPA

Kände för något friskt och läskande denna fredagskväll, vad kan då vara bättre än en gammal favorit Titan IPA från Great Divide Brewing Co.

Grumlig orange/bärnstensfärgad vätska med kompakt vitt skum. Ligger kvar en del skumrester på glaset.

Doftar amerikansk humle, karamell, sött.

Smaken är friskt av citrusfrukter, karamell och Great Divides nötiga hussmak. Avslutas med en kraftig beska.

Mycket gott detta och priset per flaska vid en privatimport genom Systembolaget är endast 25 kr.

Betyget ligger kvar på 9/10


Får se om jag ger mig på min bomber med The Czar från Avery. Plockade i vilket fall som helst in den i kylen när jag kom hem.

3 kommentarer:

  1. Vad törstig jag blir när jag ser bilden, detta är gott.

    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Definitivt en gammal favorit, sjukt bra pris också ja. Det enda negativa är väl att man kan tröttna på Great Divides "hussmak" men då krävs det en hel del drickande.

    SvaraRadera
  3. Hur jävla bra öl som helst. En klar favorit!

    SvaraRadera