fredag 16 januari 2009

Två gamla bekantskaper

Då var det fredag igen och dags för en skön Pale Ale från ett av mina favoritbryggerier, Mikkeller.

All Others Pale är ytterligare ett exempel på hur bra öl Mikkeller producerar. En explosion av tropiska frukter och blomighet i doft och smak och en trevlig oklar bärnstenfärgad vätska med rikligt vitt skum. Jag har svårt att se att man jag göra en bättre American Pale Ale än detta. Har druckit några i nivå med denna men inte någon bättre.

Idag valde jag ett av mina Delirium-glas med rosa elefanter!

De få gånger jag sett öl från Mikkeller på krogen har de tyvärr kostat lite i överkant (Haket i Gbg undantaget), men kommer ni över detta öl till rimligt pris är min rekommendation - köp, drick och njut.

Nu till något helt annat.
Senast jag drack Hr. Frederiksen blev jag lite besviken på att jag inte upplevde smaken så fylligt som tidigare, vilket leder oss osökt in på nästa öl. Amager Hr. Frederiksen!

Jag hade egentligen planer på att lagra de två sista av mina Frederiksen men då jag upplevde en strimma av besvikelse senast vi träffades blev jag tvungen att uppsöka min trogna vän igen för att känna om allt det vi upplevt tillsammans fanns kvar eller om jag var en ensam man.

Antar att jag inte behöver förklara att Fredriksen levererar igen. Se bara på den underbara skumkronan! Den rostade fylliga smaken med de underbart humliga inslagen satt där igen precis som jag minns dem från tidigare. En gammal bekant är tillbaka förhoppningsvis för att stanna.

1 kommentar:

  1. Ser väldigt gott ut, skummet på Hr Frederiksen ser nästan ut som smält plast!

    All other pale dricker man allt för sällan ja, blir ofta sugen på det på puben men även i Danmark kostar det en hel del för en flaska. Gott är det dock.

    SvaraRadera